Reklama

Pro
30
2014

K čemu slouží trakční baterie

Trakční baterie se používají především u takových vozidel, a nejen u nich, kde dochází k častému nabíjení a hlubokému vybíjení. Mají mnohem odolnější elektrody, které se jen tak neopotřebí. A kde všude lze takové speciálně uzpůsobené autobaterie využít?

  • Golfové vozíky
  • Elektrické automobily
  • Invalidní vozíky
  • Fotovoltaické systémy
  • Lodě, karavany, vysokozdvižné vozíky

Z čeho se baterie skládají?

U této baterky do auta, ale i jiných dopravních prostředků a zařízení, jsou vložené zesílené olověné destičky, které slouží jako elektrody. Ty dokážou vydržet skoro nemožné a nabíjení budete schopni opravdu po velmi dlouhou dobu a to opakovaně. Je zde také speciální tenká mřížka, která umí odolávat vysokému odběru proudu v krátkých časových intervalech. Je ale o něco více náchylná na takzvané hluboké vybíjení. Pokud chcete zásobovat svou baterii proudem cyklicky, zvolte si raději trakční baterii, namísto klasické startovací.

S údržbou i bez

Trakční baterie mohou být údržbové i bezúdržbové, záleží jen na vás, jaké si sami zvolíte. Mohou být rovněž zaplavené elektrolytem, který je hlavním nositelem a katalyzátorem vznikající elektrické energie. Nabíječky autobaterií se zde volí klasické, nemusíte tedy kupovat nové, speciálně uzpůsobené.

Technologie jdou stále vpřed

Pokud budete tyto baterie používat, jistě oceníte také technologii AGM. Zde je kyselina zasáknutá do skelných vláken, takže nemůže dojít k rozlití. Další možností pak jsou dokonce gelové elektrolyty, které se rovněž nerozlijí a disponují velmi dlouhou životností.

U trakční baterie lze používat také startovací kabely, není zde omezení. Pokud si již takovou baterku zakoupíte, je lepší využívat také kvalitní testery akumulátorů, které vám pomůžou určit daný stav. V případě, že máte baterii dlouho a dlouho ji nepoužíváte, hrozí stejně jako u té klasické vypařování části elektrolytické tekutiny.


Publikovaných PR článků: 11683

Chcete zde inzerovat?

Máte zájem o inzerci na tomto webu?
Kontaktujte mě na zlak@seznam.cz

Přihlásit se

Archiv